Priče o Montrealu / Montreal vu par
Kanada ,
1991.
|
Redatelj: Denys Arcand, Michel Brault, Atom Egoyan, Jacques Leduc, Lea Pool, Patricia Rozema
Scenarist: Paule Baillargeon, Michel Brault, Atom Egoyan
Producent: Doris Girard, Michel Houle, Yves Rivard, Denise Robert, Peter Sussman
Produkcijska ku�a: Cinémaginaire, Atlantic, National Film Board of Canada
Direktor fotografije: Eric Cayla, Paul Sarossy
Montaža: Susan Shipton, Jacques Gagné, Pierre Vernier, Dominique Fortin, Alain Bari
Glazba: Jean Corriveau, Michel F. Côté, Mychael Danna, Diane Labrosse, Yves Laferrière, Osvaldo Montes
Glumci: Sheila McCarthy, Charlotte Laurier, Robert Lepage, Denys Arcand, Jean-Louis Millette, Monique Mercure, Maury Chaykin, John Gilbert, Paule Baillargeon, Raoul Trujillo
Format: 35mm
Dužina: 127'
Sinopsis
Šest kratkih filmova koje je režiralo šest uspješnih kanadskih redatelja skupljeno je u ovom antologijskom filmu naručenom za proslavu 350. obljetnice Montreala 1992.
Desperanto, ili pusti pospane djevojke da lažu, režija: Patricia Rozema
Prvi film, u režiji Patricie Rozeme, komedija je koja prati izbezumljenu domaćicu iz Toronta dok bjesomučno pokušava uživati u svojem posjetu tom agresivno frankofonom gradu. Govori samo engleski, a jednom prilikom mora čitati titlove filma kako bi mogla pratiti radnju.
Platno vremena, režija: Jacques Leduc
Drugi kratki film redatelja Jacquesa Leduca pokušava obuhvatiti više od tri stoljeća povijesti u kratkoj dokumentarističkoj formi.
Posljednji dio, režija: Michel Brault
Treći film, u režiji Michela Braulta, paralelno prati akciju u hokejaškoj utakmici na Montreal Forumu i igre oko razvoda mladog para.
Prolaznik, režija: Atom Egoyan
U filmu Atoma Egoyana usamljeni turist doživljava komunikaciju samo preko slušalica uređaja za elektroničku pješačku turu.
Odgovorite mi, režija: Léa Pool
U sljedećoj priči, koju je režirala Léa Pool, automobilska nesreća prilika je da se ženi koja se u njoj zatekla život odvrti pred očima.
Gledano iz daljine, režija: Denys Arcand
Denys Arcand prikazuje važnoga dužnosnika koji prilično nedužno upropaštava razgovor s uzvanicima koji mu prilaze na zabavi.
Životopis redatelja
Patricia Rozema je kanadska redateljica poznata po filmovima prožetim feminističkom strašću koja oduševljava umjetničku publiku, a zbunjuje onu koja posjećuje multiplekse. Njezin je prvi igrani film ‘Le chant des sirènes’ iz 1987. postigao velik uspjeh i nagovijestio svijetlu redateljsku budućnost. Izabrana filmografija: ‘Kit Kittredge: An American Girl’ (2008.), ‘Mansfield Park’ (1998.), 'Bach Cello Suite #6: Six Gestures' (1997.), ‘Curtis's Charm’ (1995.), ‘White Room’ (1990).
Jacques Leduc filmski je redatelj i snimatelj rođen u Montrealu 25. studenog 1941. Dok je radio kao novinar časopisa Objectiff (1961-67.), pridružio se Nacionalnom filmskom vijeću. Do 1967. radio je kao snimatelj, a zatim se počeo baviti režijom. Njegov je prvi veliki film ‘On est loin du soleil’ (1970). U pet godina nakon filma ‘Tendresse ordinaire’ (1973.) režirao je ‘Chronique de la vie quotidienne’, seriju od osam filmova inspiriranih svakodnevnim životom, kombinirajući elemente svakodnevice u fikcionalno djelo. Leduc se zatim okrenuo dokumentarcima, problemima kvebekanskog društva, političke militantnosti i uloge žena. Od 1990. uglavnom radi kao direktor fotografije s drugim redateljima.
Michael Brault kanadski je redatelj i ključna figura kvebeškog filma. Najpoznatiji je po svojoj fotografiji u stilu cinéma vérité i filmovima koje je režirao kasnih pedesetih.
Atom Egoyan jedan je od najistaknutijih članova filmske industrije koji su se javili 1990-tih. Redatelj, scenarist, montažer i producent, Atom Egoyan svojim je nezaboravnim, prekrasno snimljenim djelima ostavio neizbrisiv trag u publici širom svijeta. Njegovi filmovi često koriste temu otuđenja i izolacije te predstavljaju likove čija je interakcija često posredovana tehnologijom, birokracijom ili drugim strukturama moći. Egoyanovi filmovi obično imaju nelinearnu radnju. Filmografija: ‘Adoration’ (2008.), ‘Dobro čuvane laži’ (2005.), 'Ararat' (2002.), ‘Felicijino putovanje’ (1999.), ‘Slatka budućnost’ (1997.), 'Exotica' (1994.), 'Kalendar' (1993.), ‘Procjenitelj’ (1991.), ‘Uloge s tekstom’ (1989.), ‘Obiteljsko gledanje’ (1987.), ‘Najbliži rod’ (1984.)
Léa Pool redateljica je rođena u Švicarskoj koja živi u Quebecu i snima potresne drame na francuskom jeziku koje su doživjele velik uspjeh na međunarodnim filmskim festivalima. Filmografija: ‘La rage au coeur’ (2001.), ‘À Corps Perdu’ (1988.), ‘Emporte-Moi’ (1998.), 'Mouvements du Désir' (1994.), 'Montréal Vu Par...' (1991.), 'La Femme de l'Hôtel' (1984).
Vrlo osobni, odvažni i intelektualni filmovi Denysa Arcanda priskrbili su mu odanu međunarodnu publiku. Bivši redatelj dokumentaraca čije shvaćanje ljudskosti često rezultira filmovima s realističnim i poštenim likovima, Arcand je, u vremenu kad kompjutorski stvorene eksplozije pune multiplekse, naizgled suzio interes na misaone priče koje pokreće lik, a ne radnja. Izabrana filmografija: ‘L'âge des ténèbres’ (2007.), ‘Les Invasions Barbares’ (2003.), 'Stardom' (2000.), 'Love and Human Remains' (1993.), 'Montréal Vu Par...' (1991.), ‘Jésus de Montréal’ (1989.), ‘Le déclin de l'empire américain’ (1986).
Mjesto i vrijeme projekcije: Kino Tuškanac, Petak, 23.10. u 21:00h
|